My Blog List

Wednesday, September 29, 2010

rumah terbuka raya ketiga...

Setelah dua tahun aku kawen dengan my lovely hubby aku nie,setiap kali raya mesti lebih belah dia jer...hehe nie kalau dia terbaca musti kecik ati..tapi sori bang nie memang luahan ketidak puasan hati saya...tapi saya hepi jer kan raya ngan family abang..

Ok nak cite pasal rumah terbuka mak saudara belah hubby i yang boleh dikatakan tiap2 tahun dia buat..hmm apa yang aku suka bila dia buat rumah terbuka nie banyak makanan yang best dia buat..Sebab nya a.chik tue chef dan mentuaku pulak tukang masak yang paling teror lah bab masak memasak nie...

Tapi sebelum buat rumah terbuka nie aku antara golongan orang akan penat berada di dapur..nak buat macam mana anak dara dia ada tapi aku macam pelik sebab tak der pulak dia nak suruh anak dia menolong kat dapur...Aku ingat masa aku anak dara dulu kalau tak menjejak kaki ke dapur time nak buat majlis begitu jawab nya memang kene leteran lah..hmm budak zaman skang kot..tapi bagi aku,aku rasa tak patut sangat dengan memanjakan anak dengan cara begitu.. sebab nya..

  1. Nanti bila kawin tak pandai masak sebab tak penah belajar masak
  2. Pas nie tak der dah orang leh masak masakan dulu2 sebab malas nak masuk dapur time mak kat dapur ank dara kita tengah syok layan fb.
  3. Tak patut sebab majlis tue kan rumah kita takkan nak suh org lain buat keje kita.
  4. Nati anak dara kita jadi malas,tak pandai masak dan tak kenal segala benda yang ada kat dapur tue..
So aku rasa tak salah rasanya nak mintak tolong anak dara kita tolong menolong kat dapur supaya nanti tidak lah dia terkial-kial nak masak bila dah tua nanti..Lagipun tue dah menjadi kewajipan kita sebagai orang perempuan tuk teror siket- siket pasal ilmu kedapuran nie..

No comments:

Post a Comment